Obchodné Podmienky
Pojmy:
- Prevádzkovateľom e-shopu www.OkrasneCibuloviny.sk a zároveň aj predávajúcim je Boris Kováč – Btapress, so sídlom Kpt. Nálepku 65/12 Starý Tekov, 93526.
- Kupujúci je návštevník eshopu, ktorý cez eshop vytvorí objednávku. Podľa zákona 102/2014 Z. z. je spotrebyteľom fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej čínnosti anlebo zamestnania.
- Tovar je produkt prezentovaný v eshope
- Eshopom sa rozumie systém umiestnený na doméne www.okrasnecibuloviny.sk, ktorý umožnuje nákup
- Nákup je možný aj za účelom ďaľšieho predaja len pre podnikateľský subjekt na základe ICO
- Objednávka vzniká pridaním tovaru do košíka a následne vyplnením a potvrdením objednávkového formulára.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu prostredníctvom eshopu. e-mailu a telefónu.
- Všetky ceny sú uvádzané s DPH, predávajúci aj kupujúci sú viazaný cenou uvedenou v eshope v moemente nákupu. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na eshope. Pre kupujúceho platia ceny uvedené na eshope v momente objednávky.
- Objednávka
– Objednávka vzniká pridaním tovaru do košíka a následne vyplnením a potvrdením objednávkového formulára.
– Kupujúci môže objednávku zaslať aj e-mailom info@okrasnecibuloviny.sk alebo telefonicky 0940303130
– Kupujúci potvrdením objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a objednávka sa pre kupujúceho stáva záväznou.
– Odoslaním objednávky je kupujúci viazaný k zaplateniu kúpnej ceny za objednaný tovar vrátane zvoleného poštovného
– Pokiaľ si kupujúci zvolil ako spôsob platby “platbu vopred” – prevodom, kartou alebo online bankovníctvom, je povinný vykonať platbu na základe údajov, ktoré sa mu zobrazia alebo ich obdrží do e-mailu.
– Po zaevidovaní predaja je predávajúci povinný zaslať kupujúcemu daňový doklad. Daňový doklad je zasielaný e-mailom a aj s tovarom.
– V prípade nezaevidovania platby za objednávku, najmä objednávku, pri ktorej si zvolil kupujúci platbu vopred, je predávajúci oprávnený zaslať kupujúcemu upozornenie na nepripísanú platbu.
– Ak si kupujúci zvolí ako platbu za tovar spôsob “platba vopred”, predávajúci takto objednaný tovar odosiela až po pripísaní a spárovaní úhrady za objednávku
– V prípade objednávky tovaru nad hranicu 100€ má predávajúci právo požadovať od kupujúceho zaplatenie zálohy za tovar vo výške 30% z hodnoty tovaru
– Emailovým potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim
– V prípade neuhradenia platby za objednaný tovar má predávajúci právo objednávku po 5 dňoch stornovať.
– Predávajúci má právo zrušiť objednávku pokiaľ:
- kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad zlý e-mail alebo kontaktné informácie, tel. číslo a pod.
- ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť z dôvodu, že tovar nie je dostupný na sklade alebo u výrobcu
- ak dodávateľ alebo výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné ralizovať objednávku
- z dôvodu vyššej moci
- Platba
Aktuálne možnosti platby sú uvádzané vždy v košíku pri tvorení objednávky.
Môže to byť:
– dobierka: kupujúci zaplatí kúpnu cenu priamo doručovateľovi pri preberaní tovaru
– platba vopred prevodom na účet: Po objednávke je kupujúcemu automoaticky generovaná faktúra, v ktorej obdrží všetky údaje potrebné pre prevod.
– platba vopred prostredníctvom platobnej brány Gopay, v tomto prípade platba prebieha online a kupujúci je po dokončení objednávky presmerovaný na spôsob platby, ktorý si zvolil
– platba môže prebehnúť aj na faktúru so splatnosťou, pokiaľ sa zmluvné strany takto vopred dohodnú, takáto platba je využívaná iba pre podnikateľské subjekty.
– Predávajúci je oprávnený ponúkať pre kupujúceho aj zľavy a nákupné poukazy napr. za opakovaný nákup, za registráciu do e-shopu, množstevný zľavy a pod.
- Doprava
– Za miesto plnenia sa považuje miesto, kam je tovar dodaný, spolu s tovarom je zasielaná aj faktúra. Predávajúci sa zaväzuje objednávky vybaviť v čo najskoršom možnom termíne spravidla do 1 prac. dňa. Predávajúci je povinný odoslať objednaný tovar najneskôr do 10 pracovných dní od objednaia, po uplynutí tohto termínu má kupujúci nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Doprava je realizovaná slovenskou poštou a zmluvnými partnermi predajcu. Aktuálny zoznam možností prepravy je vždy uvedený v nákupnom košíku.
Doprava môže byť aj vlastnou dopravou predávajúceho pokiaľ sa zmluvné strany vopred takto dohodnú.
V prípade platnosti zľavovej akcie na dopravu môže byť doprava pre kupujúceho poskytnutá zdarma. O platnosti akcie bude predajca informovať v eshope.
- Platba
Uvedené poplatky za prepravu platia iba v rámci dodania na území Slovenskej republiky. V prípade ak kupujúci požaduje tovar zaslať do zahraničia, bude mu po objednávke vypočítaná cena dopravy individuálne. V prípade, ak s cenou dopravy nebude súhlasiť má právo na odstúpenie od zmluvy a stornovanie objednávky.
Osobný odber nie je možný
Aktuálne možnosťi a spôsoby platby a príplatky za daný tip platby sú uvedené vždy v nákupnom košíku pri tvorbe objednávky
Storno a vlastnícke právo
– vlastnícke právo prechádza na kupujúceho až dňom zaplatenia kúpnej ceny resp. doručenia tovaru.
– Kupujúci má právo objednávku stornovať do 24 hodín od jej potvrdenia v e-shope
– V prípade stornovania objednávky kupujúcim po úhrade zálohovej platby má predávajúci právo účtovať storno poplatok vo výške 25% z kúpnej ceny tovaru.
Vrátenie tovaru
– Na základe zákona č 102/2014 Z. z. má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 13 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
– Ak chce kupujúci toto právo využiť je povinný doručiť písomné odstúpenie od zmluvy najneskôr posledný deň určenej lehoty poštou na adresu predávajúceho alebo e-mailom na info@okrasnecibuloviny.sk s predmetom správy “odstúpenie od zmluvy”.
– Kupujúci je povinný po odstúpení od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu formou kuriérskej zásielky – doporučene. Tovar musí byť nepoškodený, nepoužitý a spolu s pôvodným balením a všetkou potrebnou dokumentáciou (originál faktúry, návodom na pestovanie a inou dokumentáciou, ktorá bola k tovaru doložená). Kupujúci musí pribaliť k tovaru kópiu odstúpenia od zmluvy a číslo účtu, kam mu bude zaslaná späť platba za tovar.
– Vrátený tovar NESMIE byť zaslaný na dobierku. Takto zaslaný tovar predávajúci nepreberie a kupujúci nesie zodpovednosť za prípadnú škodu, ktorá na tovare môže počas doby vzniknúť.
– Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať číslo objednávky, dátum nákupu a doručenia, zoznam vráteného tovaru, číslo účtu a kontaktné informácie kupujúceho.
– Predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú cenu za tovar, ktoré kupujúci za tovar uhradil najneskôr do 14 dní od doručenia tovaru späť predávajúcemu.
– Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
– Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ tovar ktorý vráti bude napr. poškodený, opotrebovaný, čiastočne spotrebovaný alebo nebude vrátený vrátane celého príslušenstva, ktoré od predávajúceho dostal – (napr. faktúra, návod na pestovanie, obaly tovaru) vzniká predávajúcemu voči kupujúcemuá nárok na náhradu vynaložených nákladov spojených s uvedením tovaru do pôvodného stavu. Nárok na náhradu takýchto nákladov je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Tieto náklady môžu v niektorých prípadoch dosahovať aj kúpnu cenu tovaru.
Vernostný systém
Vernostný systém funguje len pre registrovaných zákazníkov. Registovaný zákazník pri každom nákupe zbiera body, ktoré môže následne premeniť na zľavu na ďaľší nákup. Registrovaný zákazník môže vo svojom účte vidieť počet nazbieraných bodov a sumu, na ktorú môže tieto body premeniť.
Vernostný systém je benefitom k nákupu. Prevádzkovateľ internetového obchodu môže v prípade potreby fungovanie vernostného systému zmeniť, pozastaviť alebo zrušiť. O pozastavení alebo zrušení vernostného systému je prevádzkovateľ povinný informovať zákazníkov emailom a poskytnúť im 30 dní na uplatnenie nazbieraných bodov od zaslania emailu o zrušení alebo pozastavení vernostného systému.
Vernostný systém, poskytuje možnosť zľavy na druhú objednávku v poradí. Túto zľavu je možné uplatniť len v tom prípade, ak bola prvá objednávka, na základe ktorej zľava vznikla už objednávateľom/zákazníkom zaplatená v plnej výške (prevodom, kartou alebo dobierkou).
V prípade, ak zákazník objednávku v zákonnej lehote 14 dní vráti späť, bude aj jeho počet vernostných bodov znížený o body resp. finančné prostriedky vyplívajúce z tejto objednávky.
V prípade vrátenia tovaru získava kupujúci vernostné body neprávom a pokiaľ kupujúci zadá pred lehotou vrátenia ďaľšiu objednávku, z ktorej si na základe vernostného systému uplatní zľavu z celkovej ceny nákupu bude mu táto zľava dofaktúrovaná. V takomto prípade môže byť vernostná zľava dofaktúrovaná aj formou zápočtu z vrátenej objednávky. V tomto prípade bude zákazníkovi pri vrátenom tovare vyplatená suma nižšia o zľavu, ktorú si uplatnil na základe vrátenej objednávky.
Vysvetlenie: Ak zákazník prvú objednávku stornuje alebo vráti a medzičasom zákazník vytvoril ďaľšiu objednávku, na ktorú si uplatnil vernostné body resp. finančnú zľavu z nákupu, ktorá vyplývala z objednávky, ktorú vrátil resp. stornoval, tak prevádzkovateľ eshopu má právo túto zľavu, ktorá bola udelená dofaktúrovať vo výške poskytnutej zľavy. Cena jedného vernostnéhho bodu je stanovená na 0,025€.
Práva a povinnosti
Kupujúci je povinný
– prevziať objednaný tovar a zaplatiť zaň kúnu cenu
– skontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní
Predávajúci je povinný
– dodať kupujúcemu objednaný tovar v požadovanom množstve a dohodnutej cene
– Spolu s tovarom dodať zákazníkovi faktúru, stručný návod na výsadbu v slovenskom jazyku
GDPR
Hlavným účelom spravania osobných údajov je vybavenie zákazníkovej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi zákazníkom a predávajúcim; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a priezvisko, celá adresa, telefonický a emailový kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzavretie a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany prevádzkovateľa plniť,
zasielanie obchodných oznamov a ponúk a výkon ďalších marketingových aktivít zo strany predávajúceho.
Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje, ktoré mu zákazník poskytol/la alebo osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ získal na základe plnenia objednávky zákazníka. Prevádzkovateľ spracováva identifikačné a kontaktné údaje zákazníka a údaje nutné pre plnenie zmluvy, resp. objednávky zákazníka.
Viac o osobných údajoch v sekcii e-shopu “spracovanie osobných údajov”
Ďaľšími príjemcami osobných údajov sú: DPD SK alebo Slovenská pošta a.s. alebo Packeta, a Bohemiasoft, s.r.o. (prevádzkovateľ eshopovej platformy)
Náhrada škody:
Predávajúci má právo na náhradu škody, ak si kupujúci svoj objednaný tovar nprevzal a aobjednávku nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu objednaný tovar neprevzal ani v lehote určenej na odber. Týmto konaním porušil svoju povinnosť – prevziať objednaný tovar a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.
V takomto prípade má predajca právo na náhradu škody, predovšetkým za dopravné náklady, náklady na balenie a expedíciu tovaru a administráciu objednávky, ako aj náklady, ktoré vznikli s realizáciou objednávky a zároveň má právo účtovať si ušlý zisk.
Suma nákladov je nasledovná:
– balenie a expedícia tovaru: 1,30€,
– administrácia objednávky 0,50€,
náklady na dopravu sa počítajú v hodnote 100%, z ceny dopravy, ktorú si kupujúci pri objednávke zvolil.
– V prípade neprevzatia objednávky, ktorá bola zaslaná slovenskou poštou na dobierku má predávajúci nárok účtovať kupujúcemu k hodnote poštovného ďaľších 2.50€ za každú takúto zásielku.
Záver
Predávajúci má právo meniť a dopľňať tieto obchodné a reklamačné podmienky, pričom aktuálnu verziu musí uviesť na svojej webovej stránke.
Kupujúci odsúhlasením objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky prečítal a súhlasí s nimi.